פיסו תעשיות מאיר פיסו יוחאי פיסו

מקור הפורמייקה בהנהלת משפחת פיסו – יוחאי, יפה ומאיר פיסו

כיצד הוקמה  חברת מקור הפורמייקה על ידי משפחת פיסו  ומה הופך את המפעל לירוק וסביבתי

אל מול הפיח והזיהום שמרחף בשמי מפרץ חיפה- חברת מקור הפורמייקה, הממוקמת בליבו של המפרץ, מוכיחה שאפשר אחרת. סיפורו של מפעל שהקדים את הטרנד ההולך וגדל שלחשיבה ירוקה, ובחר כבר בשלב מוקדם לבחור בדרך ירוקה ואקולוגית של ניצול משאבים יעיל וחשיבה סביבתית.

נראה שבשנים האחרונות כולנו חוששים מזיהום האוויר שמקיף אותנו, ובמיוחד נכון האמור לתושבי מפרץ חיפה, בו נמצאו רמות זיהום גבוהות ומפעלים רבים אשר מגבירים את רמות הזיהם אותו נושמים תושבי הקריות, חיפה והאזור. קבוצת מקור הפורמייקה בע”מ, אשר מתמחר בייצור פורמייקה ועץ, מספקת חומרי גלם לתעשיית הריהוט והעיצוב, מראה שאפשר גם אחרת ושצריך לפתח חשיבה יצירתית, מודרנית  וכזו המאפשרת הסתכלות הומנית וסביבתית.

המטרה העיקרית של מפעל מקור הפורמייקה הייתה להמשיך את הייצור הקיים, אך תוך צמצום מקסימאי  של הזיהום הסביבתי והתעשייתי. מאז שנת  2007 החלה מקור הפורמייקה משתמשת בפסולת עץ כדי לייצר חום הדרוש לתהליכי העבודה במפעל. שאריות עץ או משטחים שבורים מגיעים למפעל, מפורקים ומקוצצים לחתיכות קטנות, ולאחר מכן הם בוערים במערכת שריפה ייחודית היוצרת אנרגיית חום לשימוש תעשייתי

לפני תחילת העבודה עם העץ, הושגה אנרגיית החום הדרושה לייצור על ידיד שריפת סולר. המפעל היה צורך  מעל 2500 ליטרים של סולר ביום, אשר היו יוצרים השפעה סביבתית שלילית. כיום, מאז עברו לשריפה של פסולת עץ,  ירדה רמת זיהום האוויר שפולט המפעל, והוא הפך הרבה יותר ירוק ואקולוגי.

גם הפסולת אינה נקנית במיוחד אלא מגיעה למפעל מאנשים וחברות שצברו אצלם שאריות של עץ. מקור הפורמייקה מציעה לאנשים או מפעלים אשר רוצים לזרוק או למסור להטמנה –  תחליף ירוק וחינמי, בלי כסף וכך היא  מאפשרת להם להיפטר בחכמה ובהסתכלות סביבתית מפסולת העץ המשמשת לייצור אנרגיה, במקום להטמין או גרוע מכך, לזרום את הפסולת ערימת אשפה במקומות שונים בארץ.

כיצד הוקמה מקור הפורמייקה על ידי משפחת פיסו – יפה ועמרם 

המפעל העצום הזה, המשתרע על פני שטח של יותר מארבעים דונם במפרץ חיפה, התחיל בתור נגרייה קטנה בעיר התחתית בחיפה אר הוקמה  על ידי עמרם ויפה פיסו,  כאשר עלו ממרוקו לישראל בשנות ה- 50. הם התיישבו בעיר חיפה והקימו את הנגרייה בשנות ה-70. עיקר עיסוקה בתחילת הדרך היה שיווק של לוחות פורמייקה לענף הנגרות. מאיר, יוחאי ומשה פיסו , שלושה מארבעת ילדיהם המשיכו ופיתחו את העסק  והפכו אותו למפעל המעסיק מאות עובדים ועוסק בתחומי פעילות שונים ומגוונים ובכלל זה יבוא, ציפוי, ושיווק לוחות עץ מצופים וגלויים.

מאיר ויוחאי פיסו – מנהלי מקור הפורמייקה

מאיר פיסו מאיר פיסו  המכהן כמנכ”ל החברה, החל לעבוד בעסק של הוריו כשסיים את לימודי התיכון. בצה"ל שירת בחטיבת גולני, נפצע במלחמת שלום הגליל, שוחרר כנכה צה”ל ולאחר הליך שיקום חזר לעסק המשפחתי. הבן השני –  יוחאי פיסו הוא סמנכ”ל החברה וכמו אחיו, גם הוא החל לעבוד בעסק כנער וחזר אליו אחרי שירות צבאי בגולני. כיום הוא האחראי על כל תחום התפעול, הייצור והיבוא. מאיר ויוחאי פיסו נחשבים לרוח החיה שבחברה, אחיהם משה פיסו מנהל במפעל את תחום הפורמייקה והאחות רונית אינה עובדת בעסק המשפחתי והיא מקדישה את חייה .לטובת קידום מעמד האישה

קבוצת פיסו תעשיות בע"מ

יוחאי פיסו

קבוצת  פיסו תעשיות בע"מ הוקמה בשנת 2000. תחום עיסוק החברה כולל ייצור מוצרי עץ משוחזרים.
מגזר
חומרים
תעשיה
חומרי בנייה
ענף משנה
חומרי בניין מעץ
מבוסס
מידע נוסף על משפחת פיסו

מפעל מקור הפורמייקה

כתובת  צ'ק פוסט אזור תעשייה רחוב שמואל רוזוב 11 חיפה,  ישראל
טלפון – 04-8811111

מספר מועסקים 140

אולם התצוגה פתוח בימים א׳ - ה׳ בין השעות 9:00 - 15:00
שמואל רוזוב 11, חיפה

    צור קשר

     







    תפריט נגישות